Coraz więcej konsumentów ma świadomość, że ogromna liczba kosmetyków i środków czystości zawiera składniki pochodzenia zwierzęcego, a koncerny kosmetyczne i farmaceutyczne prowadzą badania na zwierzętach. Rośnie liczba osób, które poszukują kosmetyków wegańskich, czyli pozbawionych substancji pochodzenia zwierzęcego. Dodatkowo istotne jest dla nas, by podczas ich produkcji czy testowania nie ucierpiało żadne zwierzę. Takie są kosmetyki cruelty free.
Spis treści
Kosmetyki cruelty free – co to znaczy?
Kochajmy zwierzęta!
Według badań co roku co najmniej 115 milionów zwierząt może być wykorzystywanych w eksperymentach. Nie dziwi nas fakt, że kosmetyki cruelty free zyskują coraz większą popularność – rośnie liczba osób, które decydują się na produkty, które nie były testowane na zwierzętach, chcąc uniknąć mnożenia niepotrzebnego cierpienia. Coraz więcej marek zmienia swoją filozofię i oferuje kosmetyki wolne od okrucieństwa.
Wymagania cruelty free
• nietestowanie gotowych kosmetyków na zwierzętach na żadnym etapie produkcji;
• nietestowanie na zwierzętach składników produktów i brak zleceń na takie testy innym podmiotom;
• niezlecanie testów na zwierzętach innym firmom;
• sprawdzanie działań dostawców surowców;
• posiadanie oświadczeń potwierdzających, że dostawcy lub podwykonawcy nie przeprowadzają testów na zwierzętach i nie zlecają ich na zewnątrz;
• brak stacjonarnych działań na rynku chińskim (z wyjątkiem Hongkongu);
• brak współpracy oraz powiązań z firmami, które nie spełniają wymienionych kryteriów.
Dodajmy też, że określenie „cruelty-free” odnosi się do produktów, które nie są testowane na zwierzętach, z kolei kosmetyk „wegański” nie ma w składzie elementów pochodzenia zwierzęcego. Dany produkt może być cruelty-free, ale nie musi być wegański i odwrotnie.
Wybrane marki, które nie testują kosmetyków na zwierzętach
A czy marka Golden Rose testuje na zwierzętach? Firma nie prowadzi takich działań i oferuje kosmetyki cruelty free. Podobnie marka Bourjois zobowiązała się do nieprowadzenia badań oraz do niezlecania testów na zwierzętach innym podmiotom. Sprawdza też dostawców surowców. Natura Siberica dodatkowo włącza się w inicjatywy prospołeczne i wspiera The European Nature Trust (TENT), organizację, której celem jest ochrona i przywracanie ostatnich dzikich siedlisk w Europie.