Komunikaty prasowe

eZebra.pl zyskuje silnego partnera do dalszej ekspansji – sieć detaliczną Dino Polska

Właściciele eZebra.pl, największego niezależnego polskiego sklepu internetowego w segmencie kosmetycznym, pozyskali silnego partnera do dalszego rozwoju działalności. Jest nim „DINO POLSKA” S.A., jedna z czołowych i najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego w Polsce.

Zgodnie z zawartą umową sieć Dino stanie się właścicielem 75% udziałów eZebra. Transakcja zostanie przeprowadzona pod warunkiem uzyskania stosownej zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

"Siłą naszej platformy są jasna strategia marketingowa, dobrze zaplanowane programy lojalnościowe oraz zautomatyzowane narzędzia utrzymania klientów. Mamy ponadto kilkunastoletnie doświadczenie w branży, a przez wiele lat działalności zbudowaliśmy szeroką i dobrze zdywersyfikowaną ofertę produktową wokół trendów pielęgnacji ciała i twarzy, makijażu, zapachów, akcesoriów kosmetycznych i paznokci. Obejmuje ona około 40 tysięcy pozycji asortymentowych i około jednego tysiąca marek pochodzących od kilkuset dostawców" – mówi Jarosław Tatara, założyciel i Członek Zarządu eZebra.pl.

"Wierzymy, że łącząc współpracę z Dino z nowoczesnymi formami angażowania i pozyskania klientów będziemy w stanie dotrzeć do jeszcze szerszego grona konsumentów niż dotychczas i rozpoczniemy nowy rozdział w naszym rozwoju na szybko rosnącym rynku e-commerce w Polsce" – dodaje Grzegorz Tatara, drugi z założycieli i Członek Zarządu eZebra.pl.

Po otwarciu 184 nowych sklepów Dino w pierwszych trzech kwartałach 2023 r., na koniec września br. sieć Dino obejmowała łącznie 2340 marketów w całej Polsce. Jej przychody wyniosły w pierwszym półroczu 2023 r. 12,1 mld zł i były 38% wyższe niż przed rokiem.

"Rozwój naszej firmy postępuje zgodnie z planem i przynosi oczekiwane rezultaty. Inwestując w drogerię internetową eZebra.pl wchodzimy w interesujący obszar handlu internetowego. Będziemy współdziałać z założycielami i kadrą menadżerską eZebra.pl w celu dalszego rozwoju działalności eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce" – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.

Z oceny firmy PwC wynika, że wartość polskiego rynku e-commerce wyniosła w 2022 r. około 109 mld zł, a kategoria zdrowie i uroda szacowana była na około 12 mld zł i rosła szybciej niż rynek. Prognozy PwC zakładają, że cały polski rynek e-commerce będzie rósł w około 10-proc. tempie do 2027 r. Takie samo tempo wzrostu spodziewane jest z w segmencie e-commerce obejmującym zdrowie i urodę, tak by w 2027 r. osiągnął on wartość 21 mld zł.1

Głównym doradcą transakcyjnym właścicieli eZebra.pl było PwC Polska, a doradcą prawnym kancelaria DZP.

1 Raport "Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027”, Strategy& - Part of the PwC Network (https://www.strategyand.pwc.com/pl/pl/publikacje/2022/perspektywy-rozwoju-rynku-e-commerce-w-polsce-2018-2027.html)

pixel